看過電影「Music and Lyrics K歌情人」後就很喜歡這首歌,自己不曉得聽過多少次了!

尤其字彙和片語都實用的歌詞很朗朗上口,

更是用來教「現在完成式」、「現在完成進行式」、複習「過去式」、「不定詞」和「各式介系詞」的好歌,

在國二學生上學期剛開學的全民英檢課一帶入「現在完成式」和「現在完成進行式」這兩個新的文法概念時,便立刻教授傳唱。

另外,更因為「Way Back Into Love」夠紅值得傳唱,所以後來梁靜茹品冠也翻唱了這首歌,更讓學生們注意到它的存在,

對正要面臨「現在完成進行式」文法的學生們來說,效果很好。

(不過說真的,我還是鍾愛電影裡的原始版本啊!沒想到Hugh Grant是能自彈自唱的,讚~)


電影裡 Hugh Grant 和 Haley  Bennett 的原始版本:




梁靜茹品冠的翻唱版本:




Way back into love Hugh Grant and Haley  Bennett    

I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on

I've been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need them again someday
I've been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere

I've been looking for someone to shed some light
Not just somebody just to get me through the night
I could use some direction
And I'm open to your suggestions

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end

There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I'm hoping you'll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I'll be there for you in the end

(此中英文歌詞取自安德森

愛的歸途 修葛蘭 & 海莉班奈特

一直活在陰影籠罩的日子裡
烏雲始終在我床頭揮之不去
我已寂寞了很久
我耽溺在過去,一切似乎停滯不前


我一直把願望掩藏起來,不敢有夢
萬一有一天我再度渴望有夢有希望
我已撥出一段時間
在心底的角落清理出一塊小小空間

我只想找到那一條愛的歸途
如果找不到那條路,我什麼都做不到
噢........

我不斷的仰望,但星子們不再閃耀
我不停的尋覓,但找不到任何徵兆
我知道它就在那裡
一定有些事在某個遠方等待著我的靈魂

我一直想找個人能給我光亮
而不只是陪我度過漫漫長夜
我有好幾個方向可去
而我接納了你的建議

我只想找到那一條愛的歸途
如果找不到那條路,我什麼都做不到
如果我再次敞開心房
我想,我會渴望你在盡頭為我等待

當我在分辨真偽的時刻
或希望有人和我有相同感受
我需要錦囊妙計
不只是再一次的妥協

我只想找到那一條愛的歸途
如果找不到那條路,我什麼都做不到
如果我為你敞開心房
但願你能告訴我怎麼做
如果你幫助我重新振作起來
你明白,我會在盡頭為你等待


關於電影「Music and Lyrics K歌情人」:http://app.atmovies.com.tw/movie/movie.cfm?action=filmdata&film_id=fmen40758766

ET FloraBread [唱出好英文] 延伸閱讀:
1. [ ET ] 唱出好英文:絕世經典 - The Osmonds 奧斯蒙 !

2. [ ET ] 唱出好英文:對嘴秀,我變成他們的影迷了!
3. [ ET ] 唱出好英文:關於愛- I Love You
4. [ ET ] 唱出好英文:關於愛-Way Back Into Love
5. [ ET ] 唱出好英文:關於愛-Mammi Mia
arrow
arrow
    全站熱搜

    florabread 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()